Alžirski redatelj Tariq Teguia gost 14. Filmskih mutacija u Art-kinu

Alžirski redatelj Tariq Teguia gost 14. Filmskih mutacija u Art-kinu

Tariq Teguia (Foto: Art-kino Croatia)

U riječkom Art-kinu "Croatia" danas počinje 14. festival "Filmske mutacije" u organizaciji filmologinje Tanje Vrvilo, kao dio programskog pravca "Doba moći" projekta Rijeka 2020 - Europska prijestolnica kulture.

Kako se navodi u najavi, to je nastavak prošlogodišnjeg izdanja festivala pod zbirnim nazivom Kino krisis kojim se u fokus stavlja heterotopijska narav suvremenog poimanja kina sučeljenog s vlastitim raslojavanjem u prostorima streaming platformi. 

Program započinje filmom francuske dokumentaristice Anne-Laure de Franssu Sou Hami Strah noći (2010), filmskim eksperimentom koji prati filmskog aktivista Moryja Coulibalyja tijekom projekcija njegova filma Gledajte dragi roditelji u Africi, snimljenog 2006. godine.

Službeno se festival otvara projekcijom filma Revolucija Zanj (2013) ovogodišnjega gosta festivala, alžirskog redatelja i scenarista Tariqa Teguije. Slijedi dokumentarni film Gdje si, Tariq Téguia? a nakon projekcija s Teguijom će razgovarati Tanja Vrvilo i filmski kritičar Dragan Rubeša

Drugog i završnog dana festivala 26. veljače prikazat će se još jedan film gostujućeg alžirskog redatelja, Gabbla iz 2008. godine, a završni termin je rezerviran za film Sibir (2019), prošlogodišnje zvijezde Filmskih mutacija Abela Ferrare.

Tariq Teguia, alžirski filmski redatelj i fotograf, studirao je filozofiju i vizualne umjetnosti - fotografiju na Sveučilištu Sorbonne. Vrativši se u Alžir, radio je novinsku fotografiju i predavao povijest suvremene umjetnosti na Školi likovnih umjetnosti. Godine 1992. počeo je snimati filmove s bratom Yacineom, s kojim je osnovao filmsku kompaniju NeffaPrvi dugometražni film mu je Bolje Rim nego ti iz 2006. godine.

Filmske mutacije ili Festival nevidljivog filma je umjetničko-teorijski festival o politikama filmskog kuriranja nakon stoljeća filma i promišljanju modusa prijenosa sustava slika, znanja i memorije filmskog dispozitiva u digitalnom dobu.

Komentari