Neujednačen tretman stranih i domaćih vozača dovest će do kraha opskrbe

Neujednačen tretman stranih i domaćih vozača dovest će do kraha opskrbe

Prema informacijama koje dobivamo s terena, preko 60 posto domaćih vozača je u samoizolaciji ili karantenama što naše tvrtke dovodi do točke pucanja. Ako pukne prijevoz police u trgovinama će ostati prazne, a posljedice će vrlo brzo osjetiti cijelo gospodarstvo.

Istaknula je to potpredsjednica Hrvatske gospodarske komore za graditeljstvo, promet i veze Mirjana Čagalj osvrćući se na neizdrživu situaciju u koju se hrvatske prijevoznike dovodi zbog neujednačenog i neracionalnog provođenja mjera zaštite od koronavirusa.

Ističu da vozači prilikom prijevoza te utovara i istovara robe uopće ne dolaze u kontakt s drugim ljudima. Traže omogućavanje samoizolacije doma, uz nadzor epidemiologa, ali do po nalogu poslodavca mogu nastaviti voziti dok god nemaju simptome. Takva je praksa u drugim zemljama, a kod nas ih se trenutno upućuje kućama u samoizolaciju te im se aktivira bolovanje i 14 dana moraju ostati u izolaciji, što dovodi do velikog problema za prijevozničku djelatnost.

Vozačima je druga opcija karantena koja bi trebala biti osigurana u svim županijama ili karantena/samoizolacija koju organizira trgovačko društvo ili obrt gdje čekaju nalog za novu vožnju.

S obzirom na to da organizacija karantene u prostorima tvrtke nije izvediva za većinu prijevoznika, a karantene koje su osigurali županijski stožeri nisu niti približno dovoljno veliki za prihvat svih vozača, prijevoznici i vozači se žale na nehumane i nehigijenske uvjete u karantenama. Primjerice u Primorsko-goranskoj županiji na parkiralištu karantene stoji pet puta više vozača nego li je kapacitet, nemaju sanitarni čvor, nemaju mogućnost samoizolacije među tolikom skupinom ljudi i samo je pitanje dana kada će se uz takve uvjete među njima proširiti bolest. Hrvatski prijevoznici da bi dobavili robu plaćaju dopremu slovenskim do slovensko-hrvatske granice kako im ono malo vozača koji nisu u samoizolaciji može nastaviti s radom. Da stvar bude gore, naša policija vozače nerijetko i kažnjava zbog toga što krše propise o dnevnom ograničenju vožnje, iako zbog ogromnih gužvi nemaju drugog izbora.

S druge strane, na vozače kamiona u vlasništvu stranih tvrtki koji se nakon istovara vraćaju u svoju zemlju ne primjenjuju se mjere zdravstvenog nadzora.

Stoga Udruženje cestovnog teretnog prometa HGK stoga apelira da se ujednače uvjeti za strane i domaće vozače te da se mjere zaštite od koronavirusa među prijevoznicima provode na jednaki način i uz iste uvjete koje imaju vozači u drugim zemljama EU. U suprotnom će doći do kraha u protoku robe, što će imati nesagledive posljedice na kompletno gospodarstvo. Prijevoznička djelatnost u Hrvatskoj će u tom slučaju teško moći računati na opstanak.

Komentari