
Hrvoje Ivanković
Predstavljanje umjetničkog puta hrvatskih kazališnih stvaralaca (glumaca, redatelja, skladatelja, kostimografa, scenografa, pisaca) kroz razgovor, uvodni esej te ulomke iz kazališnih i radijskih ostvarenja portretirane osobe.
Predstavljanje umjetničkog puta hrvatskih kazališnih stvaralaca (glumaca, redatelja, skladatelja, kostimografa, scenografa, pisaca) kroz razgovor, uvodni esej te ulomke iz kazališnih i radijskih ostvarenja portretirane osobe.
Damir Šaban član je Zagrebačkog kazališta mladih od 1991. i nastupao je u mnogim antologijskim predstavama tog kazališta, uspješno surađujući s redateljima posve različitih autorskih poetika, od Branka Brezovca do Renea Medvešeka. Sredinom 1990-ih osnovao je i vlastitu kazališnu skupinu, Kazališnu radionicu Gustl, u čijoj je produkciji, prema tekstovima A. G. Matoša, nastala i kabaretska predstava „Gustlsalon“ koju su Šaban i pjevač Davorin Bogović izveli preko 400 puta. U ovoj emisiji govorimo o kazališnim, filmskim i televizijskim ulogama tog predanog i samozatajnog glumca kojeg su starije generacije upamtile i po ulozi Mazala u kultnoj televizijskoj seriji „Smogovci“.
Tragom arhivskih tonskih zapisa te uz pomoć teatrologinje Lucije Ljubić rekonstruiramo profesionalni put Ervine Dragman (1908.-1990.), prvakinje Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu, u čijem je ansamblu neprekidno nastupala od 1926. do 1975., ostvarivši niz nezaboravnih uloga, od prve suvremene Petrunjele u Držićevu „Dundu Maroju“, preko naslovnih junakinja Flaubertove „Madame Bovary“ i Šenoine „Ljubice“, do Winnie u Becketovoj drami „Divni dani“.
Portret Marice Vidušić, dugogodišnje članice ansambla Zagrebačkog kazališta mladih, u kojem je od 1989. do danas ostvarila četrdesetak uloga, nastupajući u nizu predstava koje su obilježile noviju povijest hrvatskog glumišta.
Katica Pletković Labaš (1906. – 1997.) i Lino Šapro (1904.- 1986.) bili su prvaci dubrovačkog kazališnog amaterizma između dva svjetska rata, a zapažene uloge ostvarili su i kao profesionalni glumci, na Dubrovačkim ljetnim igrama te u dubrovačkom Narodnom kazalištu, osnovanom 1945. Iako su igrali raznoliki repertoar oboje su prvenstveno ostali upamćeni kao vrsni interpreti likova iz djela Iva Vojnovića u kojima su prvi put nastupali još tijekom dvadesetih godina prošloga stoljeća.